Fletcher start opvallend lastminute-concept

Fletcher start opvallend lastminute-concept

Fletcher Hotel Group introduceert een nieuw hotelconcept, het verrassingshotel. Consumenten geven via een speciale website aan wanneer en in welke regio ze een arrangementen willen boeken, en Fletcher bepaalt waar de boeker tegen een lastminute-tarief kan overnachten.

Dat is wat Fletcher-topman Chris Luken samen met algemeen directeur Rob Hermans heeft bedacht. Uit eigen onderzoek van Flechter blijkt dat consumenten zich laten sturen door de prijs en dat de exacte bestemming niet zozeer belangrijk voor ze is. Voordeel is dat de aangeboden arrangementen lager zijn dan reguliere tarieven.

Donderdag 2 oktober is het nieuwe concept met de introductie van www.verrassingshotel.nl gelanceerd. Enkele uren na de lancering zijn de eerste boekingen al binnen, meldt Hermans.

‘Uit testen blijkt dat mensen zekerheid willen hebben over de datum en een goede prijs. De locatie is daarbij minder van belang. Al onze hotels bieden mogelijkheden om te wandelen, te fietsen en lekker te eten’, aldus Hermans.

Hermans vervolgt: ‘We kwamen toen op een lastminute-concept waar je het hele jaar door kunt kopen. 72 uur voor het ingaan van het arrangement bepalen wij naar welk Fletcher-hotel de gast moet. Dit is bij mijn weten een wereldprimeur’.

Fletcher richt zich met het nieuwe concept op consumenten die een paar keer per jaar er even uit willen, op ouderen en op avonturiers.