Goede pre trip e-mail levert geld op

Goede pre trip e-mail levert geld op

Een goede inzet van een pre trip e-mail tijdens een hotelboeking, biedt extra service en levert geld op. Dat zegt Wouter Blok, chief marketing officer van bookingssite easytobook.com tijdens het congres Travel3.0.

Blok ging tijdens het congres in op e-mailmarketing rond het boekingsproces van een hotelkamer.

‘Soms boeken mensen wel zeventig dagen van tevoren een hotelkamer. Dan is het slim om tot de tijd van het hotelverblijf een paar keer contact te hebben met de gast. Dat kan heel goed met e-mail’, aldus Blok, marketingman van easytobook.com.

De zogeheten pre trip e-mail biedt extra service aan de gast en kan geld opleveren. ‘Denk bijvoorbeeld aan het wijzen op een huurauto, activiteiten in de stad, een gids aanbieden om tegen betaling te downloaden, een koppeling maken naar een webshop om bijvoorbeeld een reisstekker aan te bieden’, stelt Blok.

Wouter Blok was een van de sprekers tijdens het congres Travel3.0 dat dinsdag 20 september werd gehouden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Naast Blok kwamen verder Stephan Fellinger, Peter van der Graaf, Ben van der Burg en Richard Lamb aan het woord.