nieuws

Golden Tulip vraagt faillissement aan

Hotel

De directie van Golden Tulip Hospitality bv, Hans Kennedie en de bewindvoerders meester Cools en meester Dulack hebben besloten het faillissement van de in Nederland gevestigde hotels aan te vragen. Dit om een doorstart mogelijk te maken.

Golden Tulip vraagt faillissement aan

Dat meldt Golden Tulip maandagavond in een persbericht. Golden Tulip laat verder weten dat het om het faillissement van leased hotels gaat en niet om franchisehotels en de Golden Tulip Franchise BV.

Ook tijdens het faillissement zullen alle hotels inclusief de leased hotels op de gebruikelijke wijze worden geëxploiteerd in afwachting van de doorstart, schrijft Golden Tulip. De lonen van het personeel van de betreffende hotels worden gewaarborgd door de salarisgarantie van het UWV, voegt Golden Tulip er aan toe.

Het faillissement betreft de Golden Tulip hotels of Tulip Inns in Paterswolde, Epe, Beekbergen, Hoenderlo, Ellecom, Winterswijk, Wageningen, Doorwerth, Amersfoort, Loosdrecht, Alphen aan de Rijn, Noordwijk en Delft.

Golden Tulip spreekt van de aanvraag van een technisch faillissement waarna ‘een doorstart in zicht komt’. Details over de doorstart worden niet gegeven.

Topman Hans Kennedie liet afgelopen weekend voor het eerst sinds lange tijd van zich horen. Hij meldde dat er met de bewindvoerders ‘gestructureerd wordt gewerkt om het merk, de hotels en de organisatie een sterker fundament voor de toekomst te geven’.

De ondernemingsraad van Golden Tulip liet begin mei weten niet bang te zijn dat er problemen komen met het betalen van de salarissen aan de medewerkers van de veertien eigen hotels van Golden Tulip. Wel bekende de OR dat een maand daarvoor de salarissen enkele dagen later dan gebruikelijk waren overgemaakt.

Half mei meldde De Telegraaf dat Golden Tulip nog deze maand een doorstart maakt. Daarbij werd gemeld dat de bewindvoerders afrondende gesprekken voeren met overnamekandidaten. Een van de voornaamste kandidaten zou Apollo Hotels & Resorts zijn. De franchisevereniging van Golden Tulip liet bij monde van vooraanstaand lid Harry Westers weten niet op Apollo te zitten wachten.

Reacties

Door een technische fout zijn eerder geplaatste reacties onder dit nieuwsbericht verdwenen. De reacties zijn teruggevonden in het systeem en worden hierbij op deze manier gepubliceerd. Excuses voor het ongemak. De geplaatste reacties na de technische storing zijn wel op de gebruikelijke manier zichtbaar. De redactie.

Auteur: gtoldie

Laten we het niet mooier maken dan het is. De laatste maanden wordt het forum van Misset Horeca gebruikt om Golden Tulip en zijn (ex)medewerkers zwart te maken. Het lijkt erop dat dit bewust door een aantal onverlaten gebeurt en daar hoeven ze niet trots op te zijn. Het was een mooi bedrijf dat helaas mislukt is en dat kun je moeilijk de ondernemer kwalijk nemen. Hij probeerde wat moois op te bouwen en heeft daarvoor risico’s genomen! Een faillisement was sinds de surseance aanvraag volgens mij onontkoombaar en waarschijnlijk komen de hotels met medewerkers hier best goed uit ondanks de te late loonbetaling en vakantiegeld. Laten we hopen dat een goede partij het merk overneemt en dat er vanuit het diepe dal weer snel naar boven geklommen gaat worden.

Auteur: oud medewerker 3

Hoezo rijen sluiten; na al die tijd van onzekerheid is nu 1 ding zeker; slaris laat ca. 4 weken op zich wachten en medewerkers die van plan waren om na een jaar van hard werken voor het “sterke”Golden Tulip met het vakantiegeld op vakantie te gaan ; dienen er rekening mee te houden dat het vakantiegeld nog wel enkele maanden kan duren. Het gaat in deze dan ook niet om de schuldvraag maar dat het vertrouwen als medewerker bij GT geheel of op z’n minst gedeeltelijk is verdwenen.

Auteur: personeel epe

bedankt, daar doen we het voor!

Auteur: oud-medewerker 2

Heren en dames, ik denk niet dat het echt zin heeft om inhoudelijk een discussie te gaan voeren over de schuldvraag. Daar is deze site niet het juiste medium voor.

Het lijkt me verstandig om de rijen te sluiten en de sterke merknaam van Golden Tulip te waarborgen, aangezien dit toch het merk is waar jullie, ook na een doorstart, voor werken. Dergelijke verwijten heen en weer doen aan deze, nog steeds sterke, merknaam alleen afbreuk en zal niemand helpen, ondanks dat de frustratie natuurlijk begrijpelijk is.

Auteur: m.

Mrs Kennedie, Jij hebt echt een stuk beton voor je kop.

Btje vreemd dat je vader niks heeft gedaan.

Daarvoor is de boel nu ook failliet en komen wij in de problemen. dus ja daar heeft hij inderdaad wel schuld aan.

Auteur: .

Kim, ik vraag me af of dit de juiste plaats voor jou is om een reactie te geven….

Auteur: Kim Kennedie

Oud medewerker,

U weet niets over mijn situatie noch over mijn vader. En hij ”zal” niet, hij IS een goede familie man. Waarom plaatst U uw reactie eigenlijk anoniem? U heeft toch niets te verbergen?

Auteur: oud medewerker

Hans zal als familieman zeker niet egoistisch zijn; maar een zakelijke relatie is wel heel wat anders.Als hij zo begaan was met het lot van al die mensen begrijp ik niet waarom er zoveel leegloop is onstaan de laatste tijd in alle lagen binnen GT. Medewerkers die op non actief gezet worden of gevraagd worden om te vertrekken zijn ook legio bekend. Van enig overleg structuur is bij Kennedie ook geen sprake. Dat alles wat de OR gedaan heeft juist is wil ik niet beweren, maar ga maar eens aan hun vragen hoe Kennedie tekeer kan gaan als Kennedeie zijn zin niet krijgt. Dus negatieve reacties zijn wel begrijpelijk. O ja; Kim jij zult aan het eind van de maand (nog 2 dagen) wel geen problemen krijgen met je financien zoals zovele medewerkers wel zullen hebben. Uit dat oogpunt zijn m.i.z. de reacties niet erg “misselijk”.

Auteur: Kim Kennedie

Beste mensen, Mijn vader is absoluut geen egoïstische zak. Hij heeft het er heel zwaar mee en is WEL begaan met het lot van jullie allemaal. Het is zo flauw om alle negativiteit op hem te gooien. Wat een misselijke reacties zeg..

Auteur: Zomaar

En nu maar hopen dat het personeel overgenomen word en iedereen dan ook kan blijven.

Auteur: medewerker

ode aan sven kramer. ik heb kennedie nog nooit ontmoet maar als ik de verhalen hoor heb ik een beeld van hem die te omschrijven is als egoïstische zak.

Auteur: Iemand

Ze hebben het steeds over de 13 Golden Tulip, welke 13 zijn dat, waar is dat te vinden.

Auteur: Medewerker

Realistisch en Begaan.

Wie is er nu realistisch en begaan met die hardwerkende GT medewerkers die de afgelopen tijd in onzekerheid hebben gezeten met de vraag : hou ik mijn baan – wordt het salaris met vakantiegeld op tijd betaald.

De realiteit is dat alle medewerkers nu de salarisbetaling wordt overgenomen door het UWV weken op hun geld kunnen wachten totdat alle gegevens zijn verwerkt bij deze trage organisatie en maar moeten zien rond te komen tenslotte hebben de meeste medewerkers maar een normaal inkomen. Ik begrijp heel goed waarom de meeste medewerkers het niet kunnen begrijpen en boos zijn waarom op de uitbetaaldatum GT failliet moet gaan. GT laat hiermee 1200 medewerkers wel in de kou staan.

Auteur: TD`er

Wat het gekke is is dat de hotels in belgie en duitsland blijfen wel bestaan,dat de winst van de nedelandse hotels naar de verlies draaide hotels in die landen is gegaan maar nu wij in de problemen zitten kunnen wij niet bij hun aan kloppen. Denk dat Kennedie nu af is met Stratego spelen. Daarbij kan ik nu ook wel 6 weken wachten met het betalen van mijn rekening die ik nog open heb staan, heb immers nog lang niet betaald gekregen.

Auteur: Realistisch en begaan

@ iedereen

Natuurlijk is dit een domper voor alles en iedereen, maar vertel mij nou eens? Wat heeft het voor waanzinnige zin om al die negativiteit hier uit te storten. Kennedie is te ver gegaan in zijn beslissigen maar heeft wel ruggengraat getoont en de OR heeft alle zeilen bijgezet in een moeilijke situatie. Uiteindelijk komt het er wel op neer dat je deel uitmaakt(e) van 1 van de grootste hospitality organisaties in Nederland. Hoe zou je zelf te werk gaan? Mischien dat je na die vraag met zn allen tot een conclusie / compromis kan komen en de aasgieren van de top, waar het allemaal om geld draait, kunt uitspelen. En als je dan een organisatie kan vinden waar dat alles wel pais en vree is (en dat blijft overal en altijd maar de vraag) dan kunnen we je feliciteren en laat dan ook iedereen weten dat werken voor dat bedrijf net zo geweldig is zoals het eens was binnen GT.

Veel succes en sterkte aan iedereen! En hulde aan diegene die het merk trouw blijven, de naam staat niet voor niets 47 jaar overeind!

Auteur: lezer

medewerker 3 Over de OR gesproken, denk niet dat zij het bepaald makkelijk hebben gehad. Wees blij dat er nog mensen zijn die hun nek durven uitsteken. Alhoewel de OR wel wat voorzichtiger had mogen zijn in haar uitspraken mbt het salaris, blijft een faillissement natuurlijk wel iets wat men niet alledaags mee zal maken bij een OR, “gelukkig” maar.

Auteur: medewerker

Medewerker 2 heeft zeker niet alles meegekregen wat er is gebeurd, hij leeft in dezelfde wereld als de (ex) top!! Wakker worden…………………. Je weet toch wie alles bepaalde en geen tegenspraak dulde.

Maar goed eindelijk valt hij van zijn roze wolk!

Auteur: Medewerker2

In alle redelijkheid, denk je nou serieus dat het Kennedie zijn bedoeling is om ons een oor aan te naaien? En als je er vanochtend bij was geweest had je gehoord dat iedereen zijn salaris en vakantiegeld gewoon krijgt.. Het is ook vreselijk moeilijk om te luisteren wanneer je vol zit met negativeit. Heel begrijpelijk hoor..

p.s. Zwitserland is 8 uur rijden en 1 uur vliegen. Is niet zo heel ver. Topografie is ook lastig.. begrijpelijk..

Auteur: Medewerker 3

Beste medewerker2, ik begrijp jouw reaktie kompleet niet. De heer Kennedie heeft waarschijnlijk geen salaris over de maand mei inkl. vakantiegeld nodig want dat zal hij voor zichzelf wel goed hebben geregeld in het verre Zwitserland. Zelfs de OR van GT heeft aangegeven of het top management wilt rekening houden met een mogelijk faillietsement ivm de uitbetaling van de gegarendeerde salaris en vakantiegeld uitbetaling nou dan weten gelijk ook de invloed van de OR van GT. En natuurlijk blijven wij redelijk nadenken hoe wij nu met zijn allen de rekeningen gaan betalen van onze vaste lasten. We zijn gewoon in de boot genomen door GT Top en de OR van GT.

Auteur: Mederwerker 2

Jongens, er moest iets gebeuren. Denk nou niet dat Kennedie dit alleen heeft besloten en hier gelukkig mee is. Dat lijkt mij dus niet. Het is weer zo triest om alles op hem te gooien. Het is hartstikke klote dat dat faillisement er is maar blijf is redelijk nadenken met z’n allen.

Auteur: Medewerker

De drie J’s uit Lausanne bedankt (jokkende Hans, Jokkende Alfred, Jokkende Domien). Eindelijk valt het doek voor jullie en kan GT verder zonder die flauwekul

Auteur: S.E.

IK ben het helemaal met Sven Kramer eens. Kennedie bedankt dat je ons naar de …. hebt geholpen en dat wij (al het personeel) nu voorlopig kunnen fluiten naar onze centen.

Hulde !

Auteur: Sven Kramer

Op de dag van salarisbetaling en vakantiegeld van 1200 medewerkers die zich tot op heden voor 100% hebben ingezet voor GT gaat het bedrijf ‘technisch’ failliet. Hierdoor zijn 1200 medewerkers afhankelijk van het UWV ( wachttijd 3 – 6 weken ) wanneer zij hun salaris + vakantiegeld van de maand mei gaan ontvangen. Hieruit blijkt wat de top van GT met name de heer Kennedie voor zijn personeel betekent. Bedankt mijnheer Kennedie dat u 1200 medewerkers in financiele problemen brengt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels