nieuws

Hotelgasten geëvacueerd vanwege brand

Hotel

Vanwege een brand in Zaandam moesten zaterdagochtend vroeg de gasten van het Inntel hotel in Zaandam hun kamer verlaten. Het was niet nodig het hotel te verlaten, de gasten werden opgevangen in de lobby van het hotel.

Hotelgasten geëvacueerd vanwege brand

De brand woedde niet in het hotel – opgebouwd uit de typische Zaanse huisjes – zelf maar in een nabijgelegen appartementencomplex. De bewoners van deze appartementen zijn eveneens geëvacueerd. Dit meldt de politie.

De brand ontstond zaterdagochtend rond vijf uur op de zolderverdieping van een appartementencomplex aan de Hermitage in Zaandam waar vermoedelijk een hennepplantage zat. Er zijn geen gewonden gevallen. De brandweer had het vuur binnen enkele uren onder controle.

Het gaat om een nieuw appartementencomplex dat nog niet geheel werd bewoond. De twee bovenste woningen zijn uitgebrand. Het hotel werd niet beschadigd door de brand.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels