Hotels twitteren vooral over zichzelf

Hotels twitteren vooral over zichzelf

Hotels twitteren maar mondjesmaat over interessante zaken die plaatsvinden in de directe omgeving van het hotel. De meeste hotels twitteren over hun eigen bedrijf. Verder blijkt uit onderzoek dat slechts een klein deel van de twitterende hotels intensief en consistent twittert.

Dat blijkt uit onderzoek van HF Research. HF Research onderzocht het twittergedrag van honderd hotels in ons land. Alleen hotels die al langer dan vijf maanden twitteren, werden meegenomen in het onderzoek. Daarbij werd dan gekeken naar de laatste 25 berichten op Twitter.

Uit het onderzoek blijkt dat de meeste hotels berichten over hun hotel zelf. Bijvoorbeeld nieuws over het hotel of beschikbare faciliteiten. Daarnaast had 30 procent van de hotels een of meer interacties met gasten of mogelijke gasten.

45 Procent van de hotels maken van Twitter gebruik door te verwijzen naar andere communicatiekanalen zoals bijvoorbeeld Facebook en Flickr. Verder viel het HF Reseach op dat liefst 20 procent van de hotels ook persoonlijke berichten plaatsen.

Slecht 12 procent van de hotels twitter informatie over de directe omgeving. 29 Procent twitter over evenementen die in de buurt plaatsvinden. Slechts 16 procent laat een connectie zien tussen het evenement en het hotel.

HF Research concludeert verder dat er slechts een kleine groep is die Twitter intensief en consistent gebruikt. Een groot deel van de hotels gebruik Twitter nog zeer onregelmatig en past de achtergrond van de twitterpagina niet aan de eigen huisstijl aan. Veel hotels gebruiken twitter als eenrichtingsverkeer.