Hotelwaardecheque onder vuur

Hotelwaardecheque onder vuur

De Belgische Consumentenbond Test-Aankoop wordt bestookt met klachten over de Nederlandse Hotelwaardecheque. 'Dat bedrijf lijkt alle middelen in te schakelen om consumenten te laten betalen voor hotelcheques die ze niet besteld hebben', aldus de Belgische bond dinsdag op haar webpagina.

Verkopers bellen argeloze mensen omdat ze een prijs zouden hebben gewonnen en sturen de cheques, waarvoor toch betaald moet worden. Mensen die niets hebben besteld, krijgen toch cheques van Hotelwaardecheque, een factuur en een bedankbrief 'voor uw bestelling'.

Na weigering krijgen mensen zelfs een aanmaning van 2,50 euro. Test-aankoop vindt dat het bedrijf de wet overtreedt. ‘Het is niet aan de consument om, zelfs gratis, producten terug te sturen die hij niet besteld heeft.’

Ontbijt te duur
De Nederlandse Consumentenbond herkent het beeld niet dat van het bedrijf geschetst wordt. ‘Een tijdje geleden kwamen er wel vragen binnen over het bedrijf, maar die hadden vooral betrekking op de informatieverstrekking’, aldus een woordvoerster van de bond. ‘Zo bleek bijvoorbeeld dat een ontbijt te duur was of mensen verplicht waren ergens te dineren, waardoor het voordeel tegen bleek te vallen.’

Zie ook:
Hotelbon bedrogen door malafide belbedrijf