KHN lanceert eigen boekingsite Hotelzapper.com

KHN lanceert eigen boekingsite Hotelzapper.com

Koninklijke Horeca Nederland is een nieuwe dienst gestart voor hotelboekingen op internet; www.hotelzapper.com. Het idee van Hotelzapper.com moet als tegenhanger dienen van de reguliere distributiekanalen op internet waarbij hotels vaak hoge commissies kwijt zijn bij boekingen.

Boeken via social media en zonder het betalen van hoge commissiepercentages is het vanaf vandaag mogelijk voor hotels om zich op deze website in te schrijven, zo laat KHN weten.

Op korte termijn zal de website voor consumenten online gaan. Hotelzapper biedt hotels de mogelijkheid om via Twitter of een login via de website eenvoudig hun hotelkamers onbeperkt aan te bieden.

Hotels kunnen zich nu inschrijven op de site beta.hotelzapper.com. De website kan worden gebruikt door alle hotels, dus niet alleen degene die op twitter actief zijn. Hotelzapper biedt hotels de mogelijkheid om via Twitter of een login via de website eenvoudig hun hotelkamers onbeperkt aan te bieden.

Dus ook voor hoteliers die niet zo bekend zijn met Social Media is er de mogelijkheid om gewoon via de website onbeperkt aanbiedingen te plaatsen. De hotels die aangesloten zijn bij de KHN kunnen zich gratis inschrijven bij Hotelzapper.

Alle hoteliers hebben er mee te maken; torenhoge commissies om online hotelkamers te kunnen verkopen, stelt KHN. ‘Al sinds het ontstaan van online boeken maken een paar grote partijen in hotelland de dienst uit’.

Hotelzapper brengt hier volgens KHN definitief een verandering in aan, door voorgoed een alternatief te bieden voor de boekingsites en slechts een laag vast bedrag per boeking te vragen. Tegen een vaste bemiddelingsfee van 2,50 euro per reserveringsaanvraag is het vanaf nu voor elk hotel mogelijk om online hotelkamers te verkopen.