nieuws

Kritiek op minibar van tafel geveegd

Hotel

Het is veel minder slecht gesteld met de minibar in hotels dan onlangs door een aansprakelijkheidsexpert van Marsh werd gemeld. Dat zegt Hans Touber, die jarenlang als mystery guest hotelinspecties deed in binnen- en buitenland.

Kritiek op minibar van tafel geveegd

Eind augustus trok Wilco de Haan van Marsh in De Telegraaf flink van leer. Volgens De Haan negeert de horeca de houdbaarheidsdatum van producten. ‘In hotels lopen de pinda’s vaak al uit de minibar, zodra je de deur opendoet’, aldus De Haan een paar weken geleden in de ochtendkrant.

Hans Touber, die jarenlang als mystery guest hotels in binnen- en buitenland inspecteerde, zegt dat de werkelijkheid heel anders is. ‘Het aantal keren dat de minibar niet in orde was en door mij werd afgekeurd, is op één hand te tellen’, aldus Touber.

Touber vervolgt: ‘Het gaat hierbij om de schone minibar zelf en om de inhoud qua houdbaarheidsdatum. Het aantal keren dat ik vuile glazen en peper- en zoutstelletjes tegenkom in restaurants of apéritiefbars, is vele malen groter. Om dan nog maar niet te spreken over de bakjes en nootjes op de bar, waarin iedereen zit te graaien’.

Zie ook

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels