Landal in race voor titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf

Landal in race voor titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf

Landal GreenParks is genomineerd voor de titel 'Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2010'. Naast Landal zijn nog negen bedrijven genomineerd.

De tien bedrijven die met Landal GreenParks in aanmerking komen voor de titel ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2010’ zijn: ANWB, bol.com, DA drogisten, Etos, Hema, Ikea, Intratuin, Jumbo, en Univé. Op dinsdag 2 november 2010 wordt de winnaar van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in Leusden bekend gemaakt.

De verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland richt zich op positieve klantervaringen. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid bepalen zijn volgens de consument: tijdig oplossen van fouten, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie.

In het onderzoek zijn bedrijven door consumenten op deze vijf factoren beoordeeld. De scores van consumenten op deze factoren bepalen uiteindelijk welke organisatie het klantvriendelijkste bedrijf van 2010 is.

‘Wij zien de nominatie als een waardering hoe wij onze gasten benaderen en hoe we met ze omgaan’, zegt commercieel directeur Bas Hoogland van Landal GreenParks. ‘Die betrokkenheid met gasten is bij ons ook enorm, omdat wij uitgaan van het principe dat een tevreden gast ‘vanzelf’ zorgt voor een goed resultaat. Dit principe gaat door alle lagen van het bedrijf, van medewerker tot directie. Een tevreden gast komt terug, recommandeert je bij familie’.

Het onderzoek laat zien dat alle tien genomineerden sociale netwerken op internet actief volgen. ‘De genomineerde organisaties onderscheiden zich juist vanwege de goede online feedback en gerichte aanpak van klantenservice’, aldus Bart Götte, directeur van MarketResponse.