Landal klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Landal klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Landal GreenParks is uitgeroepen tot 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2010'. 'Dit is de prijs der prijzen. We hebben grote jongens als Ikea en Jumbo verslagen', zegt commercieel directeur Bas Hoogland in een eerste reactie.

Tien bedrijven waren met Landal GreenParks genomineerd voor de titel Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2010, te weten: ANWB, bol.com, DA drogisten, Etos, Hema, Ikea, Intratuin, Jumbo, en Univé. Het onderzoek komt uit de koker van de MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek ‘Kloteklanten’.

2500 consumenten

Het onderzoek, waarvan de resultaten zijn gebaseerd op klantervaringen van 2500 consumenten, toont aan dat consumenten positieve klantvriendelijkheid wel degelijk opmerken en waarderen.

Tevreden gast telt

Bas Hoogland: ‘Wij zijn enorm blij en trots dat op deze geweldige onderscheiding. De prijs is een groot blijk van waardering en erkenning door onze gasten. Door de hele organisatie heerst het besef dat een tevreden gast bijna automatisch zorgt voor een goed resultaat en voor aanbevelingen van Landal bij familie en vrienden.

Volgens Hoogland is de het ook een prijs voor alle Landal-medewerkers. ‘Een prijs voor hun inzet en betrokkenheid om het onze gasten naar de zin te maken. De gast ziet ons als één geheel. Van contactcenter tot receptie, restaurant, winkel en van technische dienst tot financiën en gastenservice, noem alle afdelingen maar op’.