Landal weer hoog in strijd klantvriendelijkste bedrijf

Landal weer hoog in strijd klantvriendelijkste bedrijf

Landal GreenParks heeft voor het tweede opeenvolgende jaar de top 3 gehaald van de verkiezing Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Wel moest de bungalowketen dit jaar genoegen nemen met de tweede plek achter DA Drogist, terwijl de wedstrijd in 2010 werd gewonnen.

De verkiezing is een initiatief van onderzoeksbureau Market-Response, dat zich dit jaar baseerde op de mening van bijna 2.500 consumenten. Vijf criteria spelen een belangrijke rol bij de award, die positieve klantervaringen centraal stelt. Dat zijn volgens de consument tijdig fouten oplossen, goede beschikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie.

Volgens het juryrapport scoorde Landal GreenParks overall iets beter dan vorig jaar, maar was dat niet voldoende om opnieuw tot winnaar te worden uitgeroepen. Van de tien finalisten scoorde de bungalowketen het best op het onderdeel ‘toegeven van fouten’.

Op de derde plaats eindigde Gall&Gall. In totaal waren tien bedrijven genomineerd, zij eindigden als volgt: ASN Bank (4), Bol.com (5), ANWB (6), Etos (7), Jumbo (8), Ikea (9) en Hema (10).