Mövenpick groeit harder in ons land

Mövenpick groeit harder in ons land

Mövenpick heeft vorig jaar de omzet wereldwijd zien toenemen met 12 procent. In ons land steeg de omzet een stuk harder. Met een stijging van 83 procent is de omzettoename ronduit spectaculair te noemen. Belangrijke rol hierin is weggelegd voor het nieuwe Mövenpick in Amsterdam.

Wereldwijd steeg de omzet van Mövenpick met ruim 12 procent van 360 miljoen naar 404 miljoen euro. De winst voor aftrek van rente en belasting kwam uit op ruim 5 miljoen euro.

Amsterdam
In ons land steeg de omzet beduidend harder, temeer door de opening van het grote Hotel Mövenpick in Amsterdam. Scoorde Mövenpick in ons land in 2005 met twee vestigingen nog 7,2 miljoen euro, in 2006 kwam de omzet uit op 13,2 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van de Misset Horeca Top-100, de ranglijst met grootste horecabedrijven in ons land. Halverwege 2006 opende Mövenpick een vestiging in Amsterdam.

Managementovereenkomst
Mövenpick Hotels & Resorts meldt tijdens de presentatie van de jaarcijfers plannen te hebben in Azië. Zo heeft het concern een managementovereenkomst getekend voor de bouw van een nieuw hotel in Bangalore in India. Eerste sloot het al overeenkomsten voor nieuwe projecten in Istanboel en Bodrum in Turkije, op het Griekse eiland Kreta, in Koeweit en in de vier plaatsen in Saoedi-Arabië (Mekka, Riyad, Buraydah en Yanbu).

100 hotels
Door de nieuwe ontwikkelingen neemt het totaalaantal hotelkamers binnenkort toe met 2700. Het bedrijf wil in 2010 wereldwijd honderd hotels bezitten. Op dit moment staat de teller op ruim tachtig. Het Zwitserse Mövenpick Hotels & Restaurants zich Europa, het Midden-Oosten, Azië en Afrika als de kernmarkten.

Tip:
Lees eind april de nieuwe Misset Horeca Top-100, de ranglijst met grootste horecabedrijven in ons land.