Dat valt te lezen op de website van het NBTC. Jaarlijks kiest het NBTC voor een speciaal thema om het basismerk ‘Holland’ een extra dimensie te geven. Na Dans & Muziek (2007), Rembrandt 400 (2006), Water (2005) en Architectuur & Design (2004) is het in 2008 de beurt voor minder bekende plaatsen in ons land.
Op basis van de verborgen parels en geheimen van Nederland heeft het NBTC drie subthema’s omschreven: Cultuur & Historie, Land & Water en Gastronomie & Logeren.
‘Nederland kent steeds meer sterrenrestaurants. Ook zijn er veel plekken waar je uit eten kunt op de meest bijzondere locaties zoals trendy strandpaviljoens en clubs. Er zijn restaurant in fabrieken, torens en kastelen’, aldus het NBTC.
‘Voor bijzondere overnachtingen kun je terechts in hotels met kunstzinnig, historisch of ludiek ingerichte kamers, B & B in landhuizen, kloosters, herbergen en boerderijen. Slapen in een kasteel, boot, vuurtoren, of hooiberg, het kan allemaal in Nederland’.
Eerder verschenen berichten over toerisme: