Nederlandse Hotelscholen gaan kennis delen

Nederlandse Hotelscholen gaan kennis delen

De vijf hoge hotelscholen van Nederland, Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en het bedrijfschap Horeca en Catering hebben tijdens de conferentie EuroCHRIE 2010 afspraken gemaakt over het onderling informeren en delen van kennis die in de huidige en toekomstige onderzoeksprogramma's aan bod komen.

Met die nieuwe visie op het delen van kennis tussen de hotelscholen en bedrijfsleven ontstaat een unieke samenwerking die leidt tot meer afstemming en synergie, zo laat KHN weten.

De Hotelschool Den Haag, Hoge Hotelschool Maastricht, NHTV, Saxion en Stenden zijn zeer te spreken over de voorgenomen aanpak. Het bedrijfschap Horeca en Catering deelt beschikbare data en kennis over de markt met de hotelscholen.

KHN is als vertegenwoordiger van 20.000 professionele horecaondernemers een belangrijke schakel van de 'markt'. Die is schakel belangrijk omdat onderzoeksprogramma's moeten matchen met de vraag van de markt, aldus KHN.

KHN zegt blij te zijn dat de hogescholen deze stap samen zetten en verwacht dat de afstemming tussen de denkkracht van onderwijsinstellingen en studenten en de vragen bij ondernemers synergie en efficiencyvoordelen zal opleveren.