Nieuw topmerk voor Golden Tulip

Nieuw topmerk voor Golden Tulip

Golden Tulip lanceert een nieuw luxe merk, Royal Tulip. Dit omdat vooral internationale reizigers steeds vaker willen overnachten in luxe hotels met uitgebreide faciliteiten. Voor ons land heeft Golden Tulip ook een Royal Tulip in petto. De plaats voor de eerste Nederlandse vestiging is al bekend.

Met de komst van Royal Tulip komt het aantal merken van GT op vier. Dat meldt Golden Tulip Hospitality. Hotels onder het Royal Tulip-merk bezitten elegante en luxueuze kamers met technologische snufjes, een variëteit aan restaurants, topservice en een modern fitnesscentrum.

Golden Tulip plant Royal Tulips in Amsterdam, Berlijn, Casablanca, Mirbat (Oman) en Dallas. In onze hoofdstad komt het Royal Tulip Amsterdam Symphony, een multifunctioneel project aan de Zuidas in Amsterdam. Woensdag 20 september wordt de bouw officieel gestart door burgemeester Job Cohen. Het hotel krijgt circa 200 kamers. Verder bestaat het complex uit appartementen, een kantoortoren en een parkeergarage.

Volgens topman Hans Kennedie van Golden Tulip Hospitality is Royal Tulip het gevolg van vragen uit de markt. ‘Ontwikkelaars en hoteliers vroegen steeds vaker naar een luxe merk. We hebben bekeken of zo’n merk past naast de bestaande merken en zijn tot de conclusie gekomen dat er de komende vijf jaar ruimte is voor zo’n veertig Royal Tulip-hotels’.