Nieuwe boutiqueketen Marriott heet 'Edition

Nieuwe boutiqueketen Marriott heet 'Edition

De in juni 2007 aangekondigde keten van boutiquehotels die Marriott de komende tien jaar wil opzetten heeft eindelijk een naam gekregen. De hotelketen noemt haar nieuwste telg 'Edition'.

Voor de realisatie is Bill Marriott in zee gegaan met de ‘godfather van de boutiquehotels’ Ian Schrager, schrijft The Washington Post. Schrager heeft ook de naam bedacht, waar een hele filosofie achter schuilt. Een logo voor Edition is er nog niet.

‘Elk hotel is een eigen editie van het merk. Zo krijg je bijvoorbeeld de Wall Street Edition of de 14th Street Edition. Alles wat je ervoor plakt, vormt meteen een éénheid met de naam’, aldus Schrager.

Het eerste Edition wordt in 2010 geopend in Parijs, gevolgd door Madrid, Costa Rica, Miami, Washington, Chicago en Scottsdale. De kleine hotels krijgen tussen de 150 en tweehonderd kamers en worden zoveel mogelijk ingericht naar de lokale cultuur, meldt Zakenreisnieuws.nl.

Meer Marriott berichten: