NK Bedopmaken moet studenten naar Accor lokken

NK Bedopmaken moet studenten naar Accor lokken

Tienduizend flyers, een website en banners op verschillende internetpagina's. Accor Hotels Nederland zet hun nieuwste campagne om personeel te werven flink op de kaart. Geen standaard vacature of low-profile inloopdag, maar een heus Nederlands Kampioenschap bedopmaken moet studenten op zoek naar een bijbaan naar de hotels lokken.

Accor stelde eerder al speciaal een recruiter aan om personeel aan te trekken, nu grijpt de keten de start van het nieuwe studiejaar aan om (aankomende) Amsterdamse studenten warm te maken voor een (bij)baantje of stage bij één van Accor’s hotels in de hoofdstad.

Seks sells, dacht de hotelketen, zeker bij studenten. Op de website en flyers vraagt een verleidelijke blonde in strak housekeepingpakje en netkousen: 'Ben jij goed in bed...opmaken?'

Wedstrijd

Toch is het NK bedopmaken meer dan een wervingsactie. Het is ook een serieuze wedstrijd. 150 deelnemers zullen een parcours moeten afleggen met een verschoonkar, terwijl ze het beddengoed verzamelen. Aan het eind van dat parcours dient een bed te worden opgemaakt, compleet van opgeklopt dekbed tot volledige turn down service.

Het eerste NK bedopmaken wordt gehouden op 1 september in het Novotel Amsterdam City. De winnaar ontvangt een compleet Eastborn tweepersoonsbed, de runner-up een weekendje voor twee in een Sofitel hotel. De jury kijkt niet alleen naar snelheid, ook creativiteit telt mee.

Initiatieven

De afgelopen tijd werden door hotels al meer initiatieven gestart om personeel te vinden. Zo zijn er twee websites speciaal gericht op werken in de hotellerie, en houden hotels in de grote steden inloopdagen om potentiële werknemers kennis te laten maken met de bedrijven.

Zie ook: