On line offensief van Hilton

On line offensief van Hilton

De 900.000 brochures die Hilton International jaarlijks wereldwijd verstuurt zullen worden vervangen door brochures die on line kunne worden bekeken. Daarmee hoopt Hilton honderdduizenden euro's aan drukkosten te besparen.

De zogenoemde e-brochures moeten binnen drie jaar leiden tot een toename van het aantal on line reserveringen van 25 procent. Daarnaast verwacht hotel met dit communicatiemiddel meer gasten te verleiden tot het aankopen van Hiltonproducten.

Consumenten kunnen de brochures via de sites van Hilton opvragen en daarbij gelijk aangeven wat hun voorkeuren zijn voor wat betreft zaken als regio, plaats en faciliteiten. Ook worden ze optimaal op de hoogte gehouden van aanbiedingen en acties van de 400 Hilton en 130 Scandic hotels.

De brochures zijn geheel toegesneden op de wensen en verzoeken van de klant. Ze zijn gisteren gelanceerd als ‘personalised Ebrochures’. Ze kunnen op negen websites in zeven talen worden gedownload.