nieuws

Start campagne Leerbedrijf van het Jaar

Hotel

Deze week start de campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2010. Erkende leerbedrijven in de horeca worden opgeroepen zich aan te melden. Zij zijn immers een schoolvoorbeeld van leren in de praktijk.

Start campagne Leerbedrijf van het Jaar

De verkiezing, een initiatief van Kenwerk en de sociale partners in de horeca, brengt leerbedrijven op deze manier extra onder de aandacht. Zij worden op verschillende onderdelen getoetst. Van de manier waarop leerlingen worden geworven, geselecteerd, begeleid en beoordeeld tot het contact dat het bedrijf onderhoudt met de verantwoordelijke begeleider van de school.’

Secretaris Jan Willem Mans van de commissie: ‘De sector heeft behoefte aan kwalitatief goede leerbedrijven om de collega’s van de toekomst op te leiden. De bedrijven die dit goed doen, willen we met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar in het zonnetje zetten. Als beloning voor een mooie prestatie, maar ook als inspirerend voorbeeld voor andere bedrijven.’

Leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 1 oktober 2009. Van alle inzenden krijgen de tien beste bedrijven een audit. Hiervan gaan drie genomineerde leerbedrijven door naar de laatste ronde. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Horecava op 14 januari 2010.

De campagne wordt ondersteund door de website van Kenwerk. Nieuw dit jaar is een promotiefilm, die een kijkje geeft achter de schermen van conferentiehotel Willibrordhaeghe. Het hotel in Deurne won in 2009 de verkiezing.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels