Training confronterend voor managers

Training confronterend voor managers

Leidinggevenden in de hospitality moeten gastvrijheidstrainingen volgen. Want het is soms confronterend om een spiegel voorgehouden te krijgen. Dat zegt Madeline Moesbergen van Landgoed Avegoor.

Moesbergen deed haar uitspraak tijdens Gastvrijheid Loont, een presentatie op de Horecava die ze samen met gastvrijheidstrainer Jeannine Sok verzorgde.

De directeur van Landgoed Avegoor in Ellecom nabij Arnhem vertelde over een vier maanden durend trainingstraject voor personeel van het horecabedrijf. Uit de training kwam naar voren dat leidinggeven in gastvrijheid niet eenvoudig is.

Het was Moesbergen opgevallen dat met name ambulante medewerkers, veelal zonder horecaopleiding, goed presteerden tijdens het trainingstraject. Daarnaast zorgde de training voor een beter gemiddelde besteding.

Moesbergen: ‘Bij Avegoor bleek dat de training voor meer zelfvertrouwen zorgde. Dit leverde meer verkoop op en meer onderlinge concurrentie. De gemiddelde besteding van de gast nam toe met 3,5 procent’.