Twitteractie Landal groot succes

Twitteractie Landal groot succes

Landal GreenParks noemt de Twitteractie #twitterklaas een groot succes. De actiepagina op de website werd ruim 12.000 keer bekeken, de actietweet bereikte bijna 400.000 twitteraars en er kwamen ruim 15 procent meer boekingen van grote bungalows binnen dan in de zelfde week vorig jaar.

In de tweede helft van de vorige week konden twitteraars een speciaal bericht van Landal retweeten. Onder de retweeters werd vrijdag 12 augustus om 17.00 uur een winnaar geloot, die met 24 personen het Sinterklaasweekeinde gratis mag doorbrengen in één van de twee nieuwe bungalows op Landal Aelderholt in Drenthe.

Het bericht dat moest worden geretweet, is ruim 2000 keer doorgestuurd’, laat commercieel directeur Bas Hoogland van Landal GreenParks aan Missethoreca.nl weten. ‘Het heeft bijna 400.000 tweeps (mensen op Twitter, red.) bereikt, al zitten daar dubbele bij en weten we niet of iedereen het bericht ook echt heeft gelezen.’

Bovendien heeft het veel reuring over Landal en extra volgers van de twitteraccount @landalnl opgeleverd. Hoogland: ‘We waren die week regelmatig terug te vinden in de top 10 van trending topics en hebben de nodige complimenten ontvangen van social media-experts.’

Ook commercieel noemt Hoogland de actie een succes. ‘Het aantal boekingen van grote bungalows lag in die week 15 procent hoger dan dezelfde week vorig jaar, dat kan geen toeval zijn. De actiepagina op de website is ruim 12.000 keer bekeken en ook de andere pagina’s trokken meer bezoekers.’