Veluwe dicht bij eigen tv-serie

Veluwe dicht bij eigen tv-serie

Het Veluws Bureau voor Toerisme is in verregaande onderhandeling over een serie op televisie waarbij de regio wordt gepromoot. Hotels en bungalowparken zijn bereid de portemonnee te trekken voor de tv-serie.

Directeur Wilco de Jong van het Veluws Bureau voor Toerisme bevestigt dat er gesprekken worden gevoerd met een uitzendgemachtige organisatie. ‘We praten met een commerciële zender over dertien afleveringen in het najaar van 2008. Het gaat over wonen, werken en recreëren op de Veluwe. Begin volgend jaar gaat de kogel door de kerk en wordt bekend of alles doorgaat’.

Met het promotieplan van de Veluwe op tv is een bedrag van anderhalf miljoen euro gemoeid. Dat moet opgehoest worden door hotels, bungalowparken, gemeentes en andere organisaties die nauw betrokken zijn bij recreëren, wonen en werken op de Veluwe.

Naast een tv-serie zet het Veluws Bureau voor Toerisme ook in op informatiezuilen ‘in het veld’ en narrowcasting bij toerisme gerelateerde bedrijven zoals VVV-kantoren, hotels en bungalowparken. Het gaat om minimaal zestig interactieve informatiezuilen en twintig narrowcast-locaties.