Water bij Mercure ondersteunt goed doel

Water bij Mercure ondersteunt goed doel

Mercure is het eerst hotelmerk in Nederland dat Well Water toevoegt aan zijn drankenkaart. Met de opbrengst uit de omzet bij Mercure verwacht Well Water jaarlijks aan duizend inwoners in Afrika en Azië schoon drinkwater te kunnen bieden.

In de bars en à la carte restaurants van de achttien Mercure hotels in Nederland is vanaf 1 februari Well Water te verkrijgen. Van elke euro, die de verkoop van het mineraalwater afkomstig uit een bron in Wales oplevert, wordt 0,25 euro gedoneerd aan de stichting Simavi.

Operationeel directeur Arnaud Perulli van Accor Hotels Nederland, waartoe Mercure behoort, vindt het een prachtig initiatief. 'De inkoop van Well Water is ten opzichte van andere merken mineraalwater weliswaar wat duurder, daar staat de garantie tegenover dat een deel van de opbrengst voorziet in de primaire levensbehoeften van de armen in de wereld', aldus Arnaud Perulli.

Ruim honderd waterputten zijn tot nu toe aangelegd door de donaties van Well Water. Bas Westdijk, een van de oprichters van Well Water, zegt naar schatting 75.000 mensen in onder meer Oeganda, Bangladesh, Indonesië en India structureel voorzien te hebben van schoon drinkwater.

Al tachtig jaar ondersteunt de stichting Simavi initiatieven van lokale organisaties in Azië en Afrika op het gebied van onder andere schoon drinkwater.