Travel startup Gogobot groeit hard

Travel startup Gogobot groeit hard

Gogobot is een van de snelst groeiende sociale netwerken voor de reisbranche. Elke vijftien seconden noteert Gogobot een nieuwe geregistreerde gebruiker. Gogobot is een site en app om voor, tijdens en na het reizen te gebruiken en om informatie in te winnen en te delen met het eigen netwerk.

Na de hype over de stormachtige groei van Pinterest lijkt nu Gogobot de nieuwe topapplicatie voor de toekomst. Het sociale netwerk voor de reisbranche met onder andere vermeldingen van veel hotels en restaurants bereikte recent de magische grens van één miljoen gebruikers.

De site werkt eenvoudig. Na registratie krijgt de gebruiker de vraag welke locaties hij wereldwijd heeft bezocht. Vervolgens kan hij per locatie aangeven welke hotels, restaurants, bar, musea, winkels of andere bedrijven en activiteiten hij heeft gedaan. Het opgebouwde paspoort, of delen daarvan, kan weer worden gedeeld met vrienden uit het netwerk van Gogobot of via de ‘grote jongens’ als Facebook en Twitter.

Gogobot is een startup uit San Francisco en komt uit de koker van Travis Katz, die groot werd bij MySpace, en Ori Zaltzman, de voormalige chief architect van Yahoo Search. De startup zag in december 2010 het levenslicht en telt achttien maanden na de lancering één miljoen geregistreerde gebruikers en vijf miljoen locaties wereldwijd. Vooral na de lancering van de app in oktober 2011 nam het aantal geregistreerde gebruikers snel toe.

Na één miljoen geregisteerde gebruikers heeft Gogobot ook de aandacht getrokken van investeerders. Diverse investeerders hebben ruim 19 miljoen dollar gestoken in de verdere groei van Gogobot.