nieuws

Amerikaan centraal in nieuwe marketingcampagne

Hotel

Amsterdam Marketing, KLM, Schiphol en het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen gaan actiever inzetten op de Amerikaanse bezoekers- en zakelijke markt. ‘Amerikanen behoren tot de belangrijkste buitenlandse bezoekers aan Amsterdam en Nederland’, aldus een gezamenlijke verklaring.

Amerikaan centraal in nieuwe marketingcampagne

De samenwerking richt zich niet op het openbreken van een nieuwe markt, maar op het intensiveren, bestendigen en verbinden van bestaande acitviteiten van deze partijen in de Verenigde Staten.

Amerikanen behoren traditioneel, samen met de Britten, tot de belangrijkste bezoekers aan Amsterdam en Nederland, aldus de samenwerkende partijen. Ze hopen met hun gezamenlijke initiatief land en hoofdstad (nog) beter onder de aandacht te krijgen.

De komende tijd worden de plannen uitgewerkt. Amsterdam combineert de activiteiten met zakelijke promotie. De Verenigde Staten is de belangrijkste buitenlandse investeerder in de Amsterdamse Metropoolregio.

De vier partijen werken al samen als het gaat om opkomende markten als China en Rusland en bereiden eveneens een samenwerking voor in Brazilië.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels