Helft reizigers geen hotel zonder reviews

Helft reizigers geen hotel zonder reviews

Bijna de helft van de reizigers boekt een hotel niet als er geen reviews bij staan, 81 procent vindt een review belangrijk en 46 procent plaatst zelf een beoordeling van een hotelbezoek. Het zijn cijfers van Olery, Nederlandse aanbieder van reputatiemanagementsoftware voor de hotelbranche.

Uit onderzoek van Olery komt naar voren dat 49 procent van de Nederlandse reizigers een hotel niet boekt als er geen reviews over zijn geschreven, zo schrijft Customertalk.nl. Van de respondenten, een aantal wordt niet gegeven, geeft 81 procent aan dat beoordelingen erg belangrijk zijn en laat 46 procent weten zelf wel eens een review te plaatsen.

Vrouwen schrijven vaker over een hotelbezoek en zijn ook positiever in hun beoordeling. Mannen geven gemiddeld een 7,8, het cijfer van vrouwen ligt met een 8,5 ruim een half punt hoger.

De doelgroep die het vaakst een review achterlaat, in 49 procent van de gevallen, bestaat uit gasten in de leeftijdscategorie 35 tot en met 49 jaar. Gasten met een leeftijd tussen 25 en 35 zijn ook aardig actief, zij laten in 30 procent van de gevallen een beoordeling achter.

Tripadvisor is de website met de meeste reviews. De hospitaliygigant maakte vrijdag bekend door de 75 miljoen reviews heen te zijn. Vorig jaar stond de teller nog op 50 miljoen.