Zie boekingssites niet langer als vijand

Zie boekingssites niet langer als vijand

Hoteliers moeten boekingssites niet langer als vijand zien, maar accepteren dat ze er zijn en er van profiteren. Dat vindt Edwin Leenheer van ITS Rez Exchange.

‘Boekingssites zijn een lust. Maar je moet er wel goed mee omgaan. Het opent markten, zeker wanneer je met zoveel mogelijk kanalen werkt. Zorg niet dat je afhankelijk wordt van één kanaal en zie ze niet langer als vijand’, aldus Leenheer woensdagmiddag op de Horecava.

Volgens Leenheer blijft de eigen website van hotels het belangrijkste en goedkoopste saleskanaal. ‘Zorg dat het profiel op Google Plus is ingevuld want Hotel Finder van Google gebruikt deze informatie als bron. Google rolt Hotel Finder verder uit en dat zou wel eens belangrijk en groot kunnen worden in Nederland.’

Om verkeer naar je eigen site te stimuleren is het volgens Leenheer belangrijk om met Ad Words van Google te werken. ‘Ad Words moet je niet opgeven. Kies hierin jouw niche. Boeken via Facebook, daar geloof ik niet in. Facebook is een marketingtool en geen boekingskanaal’.