Hamburger centraal in eerste tv-commercial voor Bilderberg

Hamburger centraal in eerste tv-commercial voor Bilderberg

Hotelonderneming Bilderberg heeft haar eerste tv-commercial gelanceerd. Daarin staat de Bilderburger centraal. Deze staat symbool voor het serviceniveau van de Bilderberg-hotels.

De Bilderburger speelt een hoofdrol in de eerste tv-commercial van Bilderberg. Daarin is te zien hoe deze wordt bereid. 'We willen met de commercial een brede doelgroep aanspreken en vinden onze Bilderburger daar uitstekend geschikt voor', laat Rinske Willemsen, marketing manager bij Bilderberg, weten.
'Zoals het Waldorf Astoria in New York de Waldorf Salad heeft, en het Raffles hotel in Singapore de Singapore Sling, is de Bilderburger hét icoon van Bilderberg.' De burger is samengesteld met ingrediënten als truffel, gegrilde groene asperges en rode uiencompote. Volgens Willemsen symboliseert het waar Bilderberg voor staat: onberispelijke service en oog voor detail.


Interne verkiezing

De Bilderburger staat sinds dit jaar op de menukaart van de 19 Bilderberg-hotels. Chef Michel van Dijk van Bilderberg Garden Hotel in Amsterdam stelde de creatie samen. Na een interne verkiezing werd zijn burger tot winnaar uitgeroepen. Tien koks deden aan die competitie mee. Een vakjury onderleiding van SVH Meesterkok Angélique Schmeinck, koos de winnaar.
De tv-commercial van Bilderberg is in maart en april te zien op Discovery Channel, TLC, Nederland 1, 2 en 3 en in mei op de RTL-zenders.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.