De Bilderburger speelt een hoofdrol in de eerste tv-commercial van Bilderberg. Daarin is te zien hoe deze wordt bereid. 'We willen met de commercial een brede doelgroep aanspreken en vinden onze Bilderburger daar uitstekend geschikt voor', laat Rinske Willemsen, marketing manager bij Bilderberg, weten.
'Zoals het Waldorf Astoria in New York de Waldorf Salad heeft, en het Raffles hotel in Singapore de Singapore Sling, is de Bilderburger hét icoon van Bilderberg.' De burger is samengesteld met ingrediënten als truffel, gegrilde groene asperges en rode uiencompote. Volgens Willemsen symboliseert het waar Bilderberg voor staat: onberispelijke service en oog voor detail.
Interne verkiezing
De Bilderburger staat sinds dit jaar op de menukaart van de 19 Bilderberg-hotels. Chef Michel van Dijk van Bilderberg Garden Hotel in Amsterdam stelde de creatie samen. Na een interne verkiezing werd zijn burger tot winnaar uitgeroepen. Tien koks deden aan die competitie mee. Een vakjury onderleiding van SVH Meesterkok Angélique Schmeinck, koos de winnaar.
De tv-commercial van Bilderberg is in maart en april te zien op Discovery Channel, TLC, Nederland 1, 2 en 3 en in mei op de RTL-zenders.