Airbnb en Wimdu voor velen nog onbekend

Airbnb en Wimdu voor velen nog onbekend

Nieuwe initiatieven als Airbnb, Wimdu en couchsurfen genieten nog de nodige onbekendheid in de branche. Dat blijkt uit de stelling die afgelopen week draaide op de homepage van de website van Misset Horeca. Op de vraag 'Airbnb, Wimdu, couchsurfen et cetera zijn voor de hotellerie...' antwoordde liefst 43,1 procent 'Wie zijn dat, Airbnb en Wimdu?'.

De ‘traditionele’ hotelmarkt is de afgelopen jaren uitgebreid met spelers als Airbnb en Wimdu en initiatieven als couchsurfen. Voor ons de aanleiding om de stelling ‘Airbnb, Wimdu, couchsurfen et cetera zijn voor de hotellerie...’ te laten draaien op de homepage van de website van Misset Horeca.

Gezonde concurrentie of doodsteek

De meeste stemmen gingen naar het antwoord ‘Wie zijn dat, Airbnb en Wimdu’: 50 van de 116 uitgebrachte stemmen (43,1 procent). Voor 38,8 procent van de ondernemers zijn het vormen van ‘gezonde concurrentie’ (45 stemmen).

Toch nog 18,1 procent (21 stemmen) van het aantal uitgebrachte stemmen koos voor de derde antwoordmogelijkheid: de doodsteek.

Nieuwe stelling

Op de homepage is weer een nieuwe stelling geplaatst. Deze week willen we van u weten of u bij de groothandel nog bestelt via de fax. Breng hier uw stem uit.


In november haalde MissetHoreca.nl managing director Ole Ruch van Airbnb Noord-Europa voor de camera. Bekijk hieronder dat interview.