Kritiek op prijsbeleid Amsterdamse hotels

Kritiek op prijsbeleid Amsterdamse hotels

Amsterdam Marketing vindt dat hotels in Amsterdam in de spiegel moeten kijken nu hotels geen topbezetting hebben gedraaid tijdens Koninginnedag. Volgens Amsterdam Marketing hebben hotels veel te hoge prijzen gevraagd.

‘Als de vraag hoog is, reageert de hotelbranche daar altijd onmiddellijk op door de prijzen te verhogen. In eerste instantie was de vraag ook hoog en dus stegen de prijzen. Dat heeft mensen afgeschrikt en nu zijn de prijzen weer naar beneden bijgesteld, maar te laat’, aldus Machteld Ligtvoet van Amsterdam Marketing in De Telegraaf.

Hans Vugts liet vorige week namens de hotelafdeling van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) weten dat de media een verkeerd beeld hebben gegeven van Amsterdam. ‘NRC, het Algemeen Dagblad en Het Parool schrijven dat Amsterdam op slot zit met Koninginnedag en te duur is. Dat is niet waar. Deze berichten werken tegen ons. Er zijn nog gewoon kamers beschikbaar en tegen nette prijzen’, aldus Vugts vorige week vrijdag, vier dagen voor Koninginnedag.