Bureau signaleert nieuwe hoteltrend: blind boeken

Bureau signaleert nieuwe hoteltrend: blind boeken

Hotelmarketingbureau STR Global signaleert een forse toename van het aantal 'blinde' boekingen. Op sites die dergelijke diensten aanbieden, kan de gast aangeven hoe groot zijn budget is, hoeveel sterren het hotel moet hebben en in welke buurt het moet liggen. Na betaling wordt de naam van het hotel bekendgemaakt.

Het zomaar een vakantie of weekeinde weg boeken terwijl volslagen onbekend is waar de gast terechtkomt, wordt steeds populairder, zo schrijft Spitsnieuws.nl. Hotelmarketingbureau STR Global deed onderzoek naar zogeheten ‘blinde’ boekingen en constateert dat dit aantal fors toeneemt.

Naam onbekend

Op websites die deze diensten aanbieden, kunnen hotels worden geboekt waarvan de naam onbekend blijft, aldus het artikel van Spitsnieuws. De boeker geeft aan wat hij wil besteden, over hoeveel sterren het hotel moet beschikken en in welke omgeving het moet zijn gevestigd.

Lage prijzen

Als vervolgens de betaling is gedaan, dan krijgt de persoon in kwestie te horen om welk hotel het gaat. De boeking is dan ook definitief, waardoor er dus geen weg terug is. Omdat het veelal gaat om de laatste onverkochte bedden, zijn de kamerprijzen laag.

Center Parcs

Center Parcs heeft een actie die precies andersom werkt, aldus het artikel op de website van Spits. De gast weet in dat geval welke bungalow hij boekt, maar park én land zijn onbekend.

Vier dagen voor vertrek hoort de boeker waar hij wordt verwacht. In een reactie laat een woordvoerder van de bungalowgigant weten dat de actie ‘erg populair’ is.

Heineken

In juli publiceerde Heineken een opvallende video op internet met een soortgelijk idee. Bezoekers van JFP Airport in New York konden hun vliegticket inruilen voor een reis naar een onbekende bestemming.

Reizigers die dat deden, moesten op een knop drukken om hun nieuwe bestemming te bepalen. Bekijk deze video hieronder.