De wereldwijde renovatie van de ibis-hotels is volgens de keten gebaseerd op de verschuiving in prioriteiten van moderne reizigers, die door de financiële crisis hun reisbudget kritischer verdelen dan voorheen, aldus de hotelketen.
Reiswensen
Martijn van der Graaf, directeur van ibis Amsterdam City West, legt uit: ‘Hotelgasten zijn bewust bezig met hun reiswensen. Ze bewaren hun geld voor dingen waar ze het meeste belang aan hechten. De luxe- of budgetreiziger uit het verleden bestaat niet meer.’
‘Ieder hotelsegment, van budget tot upscale, moet in staat zijn hetzelfde serviceniveau te bieden en een goede hotelervaring voor de gast te verzorgen’, aldus Van der Graaf. ‘Daar spelen we in Amsterdam op in met de heringedeelde designruimtes.’
Goede nachtrust
Ibis baseert zich op onderzoek, waaruit blijkt dat de belangrijkste reisbehoefte nog altijd een goede nachtrust is. Van der Graaf: ‘In Amsterdam zijn alle bedden vervangen door het Sweet Bed by ibis, een nieuw en comfortabel bed dat compleet door ibis Hotels is ontwikkeld.’
Een tweede belangrijke reisbehoefte is volgens de hotelketen ontspanning. Van der Graaf daarover: ‘In de nieuwe lounge kunnen gasten hun eigen ruimte creëren om te internetten, werken, lezen of een kop koffie te drinken. Lounge en ontbijtruimte zijn voorzien van nieuw meubilair.’
De komende jaren ondergaan alle ibis-hotels eenzelfde verandering. Wereldwijd zijn er inmiddels vijftig volledig voorzien van het nieuwe concept.