Hotel New York Hilton Midtown op het beroemde Times Square is een van de eerste die er volledig de brui aan geeft. In plaats van roomservice komt er een afhaalrestaurant in het hotel, zodat hotelgasten nog steeds in alle rust op hun kamer kunnen eten. Vijfenvijftig medewerkers verliezen hun baan.
Roomservice
Ook hotelketen Hyatt ziet de vraag naar roomservice teruglopen. De dienst is niet meer de hele dag beschikbaar en in de Big Apple worden hotelgasten regelmatig verwezen naar een markt in de buurt, die vierentwintig uur per dag open is. Er zijn ook hotels waar bestellingen niet meer op een chic dienblad, maar in een papieren zak voor de deur worden gelegd.
Experts voorspellen dat steeds meer hotels zullen volgen. Maar hotelgasten hoeven niet te treuren; het is altijd mogelijk om eten te bestellen bij restaurants in de buurt. Met een beetje geluk komen ze het ook nog bezorgen.
Fastfood mee naar hotelkamer
Misset Horeca stelde recent Nederlandse hoteliers de vraag wat ze vinden van gasten die fastfood meenemen naar hun hotelkamer. Bijna 63 procent van de ondernemers vindt het vervelend dat gasten fastfood meenemen in hotelkamers. Bijna 19 procent van de hoteliers verbiedt het meenemen van fastfood naar hun hotelkamers en 18 procent heeft er geen enkel probleem mee dat gasten hun zelf gehaalde eten mee naar de hotelkamer neemt.