Gratis ontbijt belangrijker dan wifi

Gratis ontbijt belangrijker dan wifi

Reizigers noemen een ontbijt dat bij de prijs in zit de belangrijkste service in een hotel. Dat blijkt uit onderzoek van Hotels.com. Vorig jaar werd gratis wifi nog op nummer één gezet. Jaarlijks laat de website bezoekers 33 hotelvoorzieningen rangschikken.

Gratis wifi is dit jaar naar nummer drie gezakt als belangrijkste hotelfaciliteit, f&b is dit jaar belangrijk. Na een gratis ontbijt op één staat de aanwezigheid van een restaurant op plek twee.

'Reizigers lijken zich op voorhand al nadrukkelijk bezig te houden met hun maaltijden', zegt Alison Couper van Hotels.com. 'Het is verrassend om te zien dat WiFi niet langer aan kop gaat in de algehele lijst met hotelvoorzieningen, ondanks het steeds grotere belang van technologie.'

Andere top tien voorzieningen waarover het ideale hotel volgens reizigers moet beschikken zijn onder meer een parkeerplaats, rookvrije ruimtes en bij aankomst ontvangst met koffie en thee in de lobby.

Hotels.com vraagt bezoekers aan de site elk jaar om 33 hotelfaciliteiten te rangschikken. Ook is gevraagd wat op de kamer de belangrijkste service is. Daar staat gratis wifi nog wel bovenaan.