Boekingsites domineren betaalde zoekresultaten in VS

Boekingsites domineren betaalde zoekresultaten in VS

Booking.com is de grootste boekingssite van de VS op het gebied van betaald zoekverkeer op internet. De boekingssite werd afgelopen jaar 793.000.000 keer vertoond als betaalde advertentie op de zoekpagina's van Google.

Daarmee heeft Booking.com concurrent Kayak.com van de troon gestoten. Kayak.com zien we in de ranglijst van onderzoeksbureau Adgooroo terug op plaats vijf, terwijl het in 2012 nog koploper was. Tweede achter Booking.com staat TripAdvisor.com met 781 miljoen impressie.

De derde grootste inkoper van Google Adwords in de reisbranche in de VS is Priceline.com met 724 miljoen impressie. Gevolgd door Expedia.com (662 miljoen) en dus Kayak.com.

De top-10 wordt compleet gemaakt door Orbitz.com (546 miljoen) CheapOair.com (497 miljoen), Travelzoo.com (492 miljoen), Bookingbuddy.com (445 miljoen) en Hotels.com (357 miljoen).

De ranglijst toont aan dat het voor start-ups in de reisindustrie lastig is om voet aan de grond te krijgen met Google Adwords. Het ontbreekt de start-ups vaak aan financiële mogelijkheden om groot in te kopen bij Google en daarmee de concurrentie aan te gaan met de grote boekingssites.

Praat op Misset Horeca Connect mee over de macht van de boekingssites.