Sanadome wijst prijsdumpen in wellnessmarkt af

Sanadome wijst prijsdumpen in wellnessmarkt af

Scandic Sanadome-directeur Joost den Bieman wijst het prijsdumpen in de overspannen wellnessmarkt af. 'Wij hebben er last van en doen er niet aan mee', laat hij in een interview aan Misset Horeca weten.

Het Nijmeegse Scandic Sanadome investeert dit jaar 1,5 miljoen euro en wil met vitaliteit als handelsmerk op de overspannen wellnessmarkt opereren.
Het hotel, nummer 63 in de Horeca Top 100 van grootste merken en bedrijven van Misset Horeca., investeert onder meer in tien nieuwe kamers, een nieuwe professionele fitnessruimte (Sanasport) en in renovatie van de tuin en het buitenbad.

Gratis tickets

'De wellnessmarkt is overspannen.' Sinds 2006 heeft deze markt 'dollartekens' opgeroepen volgens de Nijmeegse hoteldirecteur. Steeds meer hotels en fitnesscentra zijn spafaciliteiten gaan aanbieden. Naast overaanbod is het dumpen van gratis tickets en lagere toegangsprijzen, een doorn in het oog van Den Bieman. Sanadome zag vorig jaar het aantal dagbezoekers aan haar thermen teruglopen. 'Onze hoteltak heeft het goed gedaan.'

Vitaliteit

Omdat de hotelbezettingsgraad niet veel meer omhoog kan, wil Scandic Sanadome zich onderscheiden door een kwalitatief product en een goed verhaal aan te bieden. 'Vitaliteit is onze passie. We richten ons op gasten die op een prettige manier oud willen worden.'
Lees het hele interview met Joost den Bieman in Misset Horeca nummer 13 van 19 juli 2014.