Roompot mikt met Largo Villas op topsegment

Roompot mikt met Largo Villas op topsegment

Roompot Vakanties gaat zich met een nieuwe merknaam, Largo Villas, richten op het topsegment. Het bedrijf dat al jaren actief is in het midden- en lagere segment, werpt zich hierbij op als een soort van bemiddelaar. Topman Jurgen van Cutsem is vol vertrouwen: 'Er zit nog volop groei in het topsegment.

Roompot is groot geworden met de exploitatie van vakantieparken en de verhuur van vakantiehuisjes aan de Zeeuwse kust. Daarmee bediende de aanbieder het lage- en het midden segment. 'Dat doen we al jaren en daarom gaan we ons nu ook richten op het topsegment. Daar zit nog volop groei in', aldus de vorig jaar aangetreden topman Jurgen van Cutsem.

Exclusief verblijf

Met het topsegment doelt Roompot op vakantiegangers die zich kunnen veroorloven duizenden euro's per week neer te tellen voor een exclusief verblijf in een villa in landen als Italië, Griekenland, Thailand of Zuid-Afrika. Roompot treedt daarbij op als bemiddelaar tussen vakantieganger en de eigenaar van de villa's.

Bemiddeling

Het blijft daarbij niet alleen bij het verhuren. Roompot ziet zichzelf daarbij als een soort 'weddingplanner' voor vakanties. 'Wil de gast een butler, een chauffeur of een privékok, dan regelen wij dat. Een ballonvaart, een concert in de tuin, dat kan ook', aldus Van Cutsem.

Bijdrage aan groei

Largo Villas moet bijdragen aan de groei van de onderneming. Roompot is daarnaast bezig met de bouw van nieuwe parken aan de Zeeuwse kust en verwacht ook omzetgroei door overnames. Het bedrijf streeft naar verdubbeling van de omzet in 2017, ten opzichte van die in 2013. De cijfers over dat jaar zijn nog niet opgemaakt, maar Van Cutsem schat dat de omzet iets boven de €300 miljoen uitkomt.

Bron: ANP