Best Western lanceert twee nieuwe hotelconcepten

Best Western lanceert twee nieuwe hotelconcepten

Best Western International lanceert een tweetal nieuwe concepten: een boutique hotelconcept en een nieuwe soft-brand. De lancering van beide concepten vond plaats tijdens de internationale Best Western conferentie 2014 in het Canadese Toronto.

Het nieuwe boutique hotelconcept Vīb draait om stijl en technologie en beantwoordt aan de vraag van de hedendaagse connected traveller. Vīb, kort voor ´Vibrant´, is een hotelconcept ontwikkeld voor internationale steden. Het concept is ontwikkeld om kosteneffectief te bouwen in dichtbebouwde, stedelijke gebieden.

Vīb hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving uitstraalt en waar gasten middels interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de comfortabele en chique kamers vinden gasten ruim voldoende stopcontacten en smart-tv´s om on-demand content te bekijken. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech, maar intieme en persoonlijke sfeer.

Tegelijk met Vīb is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben.

Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit, zullen zich niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards® punten en de hotels kunnen indien gewenst services afnemen bij Best Western.

Ceo David Kong van Best Western International spreekt van een koerswijziging. 'De lancering van Vīb en de BW Premier Collection vertegenwoordigen een koerswijziging van ons merk om de groeiende en verschuivende behoeften van onze gasten, klanten en reizigers in het algemeen tegemoet te komen', aldus Kong.

Eerder dit jaar introduceerde Best Western al het merk Best Western Premier. Dit merk is gericht op luxe hotels. Het eerste hotel in Nederland met dit merk is Kasteel De Vanenburg in Putten.