Slechts helft Nederlandse hotels reageert op email

Slechts helft Nederlandse hotels reageert op email

Een onderzoek onder 600 Nederlandse hotels laat schokkende resultaten zien. Hoewel tien procent binnen twintig minuten reageert op een mail van een potentiële gast, laat bijna de helft van de hotels niets van zich horen.

Softwarebedrijf Casengo voerde het onderzoek uit door 600 hotels in Nederland op hetzelfde moment exact dezelfde email te sturen, waar twee vragen in verpakt zaten: is er vandaag een familiekamer beschikbaar en is het hotel geschikt voor kinderen.

Slechts 53 procent van de aangeschreven hotels reageerde. Van de respondenten stuurde tien procent binnen tien minuten een reactie, bij ruim veertig procent duurde het twee uur of langer voor een reactie kwam. Na 15 uur had ruim 81 procent van de respondenten gereageerd.

Wisselende kwaliteit

Ook de kwaliteit van de antwoorden was wisselend. Naast dat er veel standaardmails terugkwamen, negeerde 39 procent de vraag of het hotel geschikt is voor kinderen volledig. Een kwart gaf een weinigzeggend antwoord als 'kinderen zijn welkom'. De overige 36 procent kwam met specifieke voorbeelden of informeerde welke leeftijd de kinderen hebben.

Door elke respondent op basis van snelheid en kwaliteit van de reactie in een grid te plaatsen, laat Casengo zien dat 16 procent snel (binnen een uur) én relevant is, 20 procent snel maar niet relevant, 29 procent relavant maar langzaam en 35 procent langzaam en niet relevant.

Casengo is een softwarebedrijf dat zich richt op customer service software.