Hotelgast wil vriendelijk personeel en lekker ontbijt

Hotelgast wil vriendelijk personeel en lekker ontbijt

De Nederlandse hotelgast wil bij een hotelovernachting vriendelijk personeel en een lekker ontbijt. Dit blijkt uit onderzoek onder 3500 consumenten van Booking.com. De boekingssite vroeg de consumenten ook naar bijzondere locaties om te slapen: vier op de tien zou wel eens in een kasteel willen logeren.

Zeventig procent van de 3500 deelnemers gaf aan vriendelijk personeel het belangrijkst te vinden bij het zoeken en boeken van een accommodatie. Zes van de tien Nederlandse deelnemers aan het onderzoek van Booking.com, vindt een goed en lekker ontbijt heel belangrijk.

Opvallend is dat ruim vier op de tien ondervraagden, wel eens in een kasteel zou willen logeren. Van alle deelnemers, geeft 36 procent aan minstens een keer in een uitzonderlijke accommodatie te hebben geslapen, waarvan drie kwart van deze groep een verblijf in een kasteel als heel bijzonder heeft ervaren.

De voornaamste reden (34 procent) om een uitzonderlijke accommodatie te boeken, is om eens een keer in een monumentaal of historisch pand te kunnen slapen; bijna een kwart van de ondervraagden geeft aan dat dit ingegeven wordt door de wens om een volstrekt nieuwe, en bijzondere ervaring op te doen.