Booking.com is een game-changer voor de hele markt

Booking.com is een game-changer voor de hele markt

Dankzij Booking.com zijn er straks geen slechte kamers met hoge prijzen meer. Booking.com is een 'game-changer' voor de hele markt.' Dat meldt internet- en marketingstrateeg Michiel Jansen van Online Dialogue.

Jansen blogde afgelopen week op Marketingfacts.nl over de kunst van het verleiden van websitebezoekers door Booking.com.

Volgens Jansen werkt Booking.com met 'persuasion-trucs' die heel gedoseerd worden gebruikt rond de afzonderlijke stappen van de customer journey. In de oriëntatiefase worden bezoekers van Booking.com gerust gesteld. Daarna komt de koopfase. Daarin wordt urgentie gecreëerd. Tenslotte wordt in de servicefase de klant bevestigd in de keuze.

'Deze hele persuasion-trukendoos maakt wat mij betreft onderdeel uit van de basisvaardigheden die ja als online verkoper moet hebben om een kans te maken. Zie persuasion als de kers op de taart. Uiteindelijk gaat het er toch om dat je iets biedt waar echte waarde in zit en dat je de online dialoog met de klant persoonlijk maakt', aldus Jansen.

Jansen: 'Mijn voorspelling is dat er dankzij Booking.com straks geen slechte kamers met hoge prijzen meer zijn; en trouwens ook geen goede kamers voor lage prijzen. Booking.com is een game-changer voor de hele markt'.

Op Misset Horeca Connect is een discussie aan de gang over boekingskanalen. Praat mee!