NH wil nieuwe merken uitbreiden in Nederland

NH wil nieuwe merken uitbreiden in Nederland

NH Hotel Group wil twee van hun vier merken verder profileren op de Nederlandse markt. Dat zegt Maarten Markus, managing director Benelux, Frankrijk, UK, VS en Afrika, in een interview met Misset Horeca.

NH Hotel Group opereert momenteel twee merken in Nederland: NH Hotels (35) en nhow (1). De laatste wil Markus uitbreiden met minstens nog een hotel, en het merk NH Collection wordt aan de Nederlandse markt toegevoegd.

Naast het recent geopende nhow hotel in Rotterdam, wil NH ook graag een vestiging van hun designmerk in Amsterdam. Dit zegt Markus in het interview met Misset Horeca, dat in de editie van 3 mei verschijnt. Heel concrete plannen daarvoor zijn er echter nog niet.

Krasnapolsky

Het upscale merk NH Collection, nu nog niet aanwezig op de Nederlandse markt, zal in ieder geval wel naar Amsterdam komen: als Grand Hotel Krasnapolsky is gerenoveerd, zal dat de eerste NH Collection van ons land zijn. De Doelen en Barbizon Palace, beiden ook in Amsterdam, volgen daarna. Of er nog andere NH Hotels worden gerebrand, kan Markus niet zeggen.

Het vierde merk van het van oorsprong Spaanse NH, Hesperia, zal voorlopig niet naar Nederland komen. Dat merk bestaat vooral uit resorts, heeft een andere doelgroep en past volgens Markus minder in het Nederlandse klimaat.

Opportunistisch

Het is niet de ambitie van Markus om in aantal hotels te groeien in Nederland. Zijn focus ligt op Frankrijk en Londen. Frankrijk krijgt de komende vijf jaar zeker tien nieuwe NH hotels, waarvan vijf in Parijs. Ook in Londen moeten vijf NH's openen in die periode. Voor Nederland hanteert NH een 'opportunistisch' beleid: er wordt niet actief gezocht naar nieuwe locaties, maar Markus sluit niets uit als een mooie gelegenheid zich voordoet. 'We willen graag een nhow hotel in Amsterdam en in het zuiden van het land loopt ook 'een project'.'