Reclame Code Commissie: 'Booking.com misleidt

Reclame Code Commissie: 'Booking.com misleidt

Booking.com misleidt klanten massaal door vaak te suggereren dat kamers bijna zijn uitverkocht. De Reclame Code Commissie liet dit donderdag 24 april weten, nadat marketingspecialist Max Kohnstamm een klacht indiende.

De Reclame Code Commissie vindt dat kreten als 'we hebben nog 1 kamer vrij' de klant in de luren leggen, zo schrijft het AD op de website.

Reserveren

Volgens de instantie misleidt Booking.com klanten massaal door vaak te suggereren dat er maar één of enkele overnachtingsplekken resteren en er dus snel moet worden gereserveerd.

Aanbod eigen website

In dergelijke gevallen maakt de boekingssite namelijk niet duidelijk dat het alleen gaat om het aanbod op de eigen website en dat er mogelijk nog kamers beschikbaar zijn op andere sites of via het hotel.

Snel boeken

Vrijdag 18 april schreef Misset Horeca over de klacht die was ingediend door marketingspecialist Max Kohnstamm.

Hij besloot daartoe, omdat consumenten volgens hem op Booking.com bewust worden verleid om snel te boeken door onterecht te suggereren dat de kamers bijna zijn uitverkocht en dat mag niet.

Bezwaar tegen uitspraak

AD.nl schrijft dat Kohnstamm de uitspraak 'goed nieuws' noemt. In het artikel wordt eveneens vermeld dat nog niet bekend is of Booking.com bezwaar maakt tegen de uitspraak. Daar staat twee weken voor.