Hilton Worldwide introduceert nieuw merk: Curio

Hilton Worldwide introduceert nieuw merk: Curio

Hilton Worldwide komt met een nieuw merk: Curio - A collection by Hilton. Het eerste hotel onder deze vlag komt in Las Vegas, laat Hilton vandaag weten.

Curio is een lifestyle concept, gericht op rezigigers die nieuwsgierig zijn naar lokale ontdekkingen en authentieke ervaringen. Vandaar de naam: curio is afgeleid van het Engelse curious (nieuwsgierig).

De hotels onder de vlag van Curio zullen allemaal hun eigen sfeer en identiteit krijgen, aansluitend bij de behoefte van de reizigers waar op wordt gemikt. Ook behouden de hotels hun eigen naam, als het een bestaand hotel betreft.

De eerste hotels zijn gepland in de VS. Las Vegas bijt het spits af met SLS Las Vegas hotel & casino, daarna volgen The Sam Houston Hotel, Hotel Alex Johnson in Rapid City (South Dakota), The Franklin Hotel in Chapel Hill (North Carolina) en een nieuw te bouwen hotel in Portland (Oregon).

Identiteit

'Onze klanten en eigenaars hebben aangegeven dat zij grote interesse hebben in een merk waarbij hotels hun identiteit behouden, maar wel de voordelen bieden van onze kracht, waaronder ons Hilton HHonors loyaliteitsprogramma', zegt Christopher Nassetta, CEO en president van Hilton Worldwide.

'Deze wens, in combinatie met de huidige omvang van de markt van onafhankelijke hotels en de wereldwijde vraag naar hotels die een authentieke ervaring bieden, maakt dat dit het juiste moment is voor deze lancering. Curio is een fantastisch nieuw merk voor ons – één van de twee unieke concepten die wij dit jaar introduceren.'