Tips om online marketing te verbeteren

Tips om online marketing te verbeteren

In Misset Extra Hotel van 1 augustus geeft Nicolas Fissendjidis, eigenaar van Orange Hotel Marketing, tips waarmee het aantal directe boekingen te verhogen is. Hier geeft hij nog een aantal tips om de online marketing te verbeteren.

Reputatie en reviews

Aanbiedingen en kamerprijs zijn niet duurzaam, reputatie door middel van reviews wel. Zorg dat reviews goed zijn, daar komen directe boekings uit. Nodig gasten uit een review te schrijven, reageer op relevante reviews – zowel positieve als negatieve. Die reacties moeten wel echt en authentiek zijn, liefst zoveel mogelijk door één persoon geschreven.
Denk ook eens aan search engines als FaceBook Graph Search en Google Hotel Finder. Deze zijn net wat minder bekend en minder groot, maar als u daar aanwezig bent en concurrenten niet is de som snel gemaakt.

Verkoop geen kamers, maar lifestyle

Hamer op uw usp's, maar doe dat wel op een relevante manier. Verkoop geen zaal, maar verkoop een inspirerende omgeving voor de meeting met goede service. Verkoop ook geen kamers, dat doet AirBnB al...
Verkoop een lifestyle. Sterk voorbeeld: het exclusieve horlogemerk Patek Philippe zegt in haar campagne dat de koper nooit eigenaar wordt van het horloge, maar er slechts tijdelijk zorg over draagt voor de volgende generatie. De boodschap: u koopt een erfstuk.
Een mooi hotelvoorbeeld is Brainfood van Postillion. Geen wezenlijk nieuwe uitvinding, maar door de manier van presenteren werkt het. Het straalt uit: bij ons bent u verzekerd van een succesvolle meeting. Niet alleen door de prettige omgeving en gastvrije medewerkers, we gaan zelfs zo ver dat we speciaal voor u geselecteerde gezonde snacks hebben ontwikkeld.

Doelgroepdenken

Denk breed als u nieuwe doelgroepen wil aanboren. Zoek ook eens naar partners in de BRICS landen, of maak ook een Duitstalige of Chinese website.
Voor Belgen werkt een culinair arrangement goed. Zeker als een goed restaurant in eigen huis is, of zoek samenwerking met een restaurant in de directe omgeving. Mik op de net gepensioneerde babyboomer om de rustige weekdagen op te vullen.

Speel verantwoord met kamerprijs

Jouw prijs hoeft niet perse de laagste te zijn. Daarmee lijk je het op korte termijn te winnen van competitie, maar het is de vraag of je daarmee de gewenste doelgroep binnenkrijgt en of je imago overeind blijft. Pas daarom ook op met veilingen en extreme kortingsacties.
Als je revenu management wil bedrijven, werk met een onder- en bovengrens om de eigen geloofwaardigheid te behouden. Dagelijks prijzen aanpassen kan op korte termijn meer omzet genereren, maar op lange termijn reputatieschade en slechte recensies. Die €15-gast, wilt u die echt?

Meer tips om directe reserveringen binnen te halen, vindt u in de kwartaalspecial Misset Extra Hotel van 1 augustus.