Hilton pakt jeugdwerkloosheid aan

Hilton pakt jeugdwerkloosheid aan

De Nederlandse vestigingen van Hilton Worldwide maken tezamen met 25 andere organisaties bekend samen te gaan werken met SterkTeam, een initiatief van de ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk. Door gezamenlijk op te trekken maken de partijen zich sterk voor het vergroten van de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt.

Het startschot voor de samenwerking werd gegeven tijdens de openingsbijeenkomst van de WerkWeek in Den Haag waarbij de ministers Lodewijk Asscher en Jet Bussemaker aanwezig waren en waar koningin Máxima tijdens het netwerkevenement sprak met werkzoekende jongeren.

In het jeugdakkoord geeft Hilton Worldwide een belangrijk commitment om nog meer vacatures en stageplekken beschikbaar te stellen voor jongeren. Op deze manier wil Hilton Worldwide jongeren kennis laten maken met de kansen en uitdagingen van het werken in de hospitality industrie.

Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux voor Hilton Worldwide, over het initiatief: 'Jongeren zijn een essentiële schakel in de continuïteit van het bedrijfsleven. Dat wij met 25 grote organisaties in Nederland het jongerenakkoord ondertekend hebben, laat zien dat die mening gedeeld wordt. Ik hoop oprecht dat dit initiatief bijval gaat vinden. Dat het jongerenakkoord daarnaast aansluit op het committment van Hilton Worldwide om in 2019 één miljoen jongeren op weg te helpen naar een baan is een mooie extra'.