Cork2Cork valt onder het sustainabilitybeleid van NH Hotel Group en is uitgerold in samenwerking met Amorim, wereldwijde producent van kurk en kurkhoudende bouwmaterialen. Doel is om de fleskurken die gebruikt worden in de hotels een tweede leven te geven door deze te hergebruiken als bouw- en isolatiemateriaal.
De ingezamelde kurken zijn samen goed voor 8000 vierkante meter aan muur- en vloeroppervlakte, ingezet voor de bouw en renovatie van meer dan 300 hotelkamers.
Natuurproduct
'We zijn heel trots op dit resultaat van het Cork2Cork programma', zegt Mónica Chao Janeiro, Director of Environmental Management and Sustainability van NH Hotel Group.
'We hebben een mooi natuurproduct een tweede leven kunnen geven. Dit is één van de voorbeeldprojecten waarmee we concrete vorm geven aan ons sustainabilitybeleid richting interne en externe betrokkenen.'
Carlos de Jesus, Director of Communication and Marketing bij Amorim, beaamt het belang van de actie: 'Een prestigieuze hotelketen als NH Hotel Group begrijpt de waarde en duurzame effecten van het gebruik van kurk en heeft een enorm bereik door deze actie te delen met al haar gasten die verblijven in hun Europese bestemmingen. De support van NH Hotel Group is goed nieuws voor de kurkindustrie en de mediterrane kurkbossen, die zeer belangrijk zijn voor Portugal en Spanje.'