Inschrijven Dutch Hotel Award 2015 open

Inschrijven Dutch Hotel Award 2015 open

Ook dit jaar gaat de jury van de Dutch Hotel Award (DHA) weer op zoek naar het beste hotelmanagementteam van Nederland. De inschrijving voor deze jaarlijkse wedstrijd is intussen geopend, het thema van deze twaalfde editie is 'kansen benutten met big data'.

Anders dan andere jaren was er voorafgaand aan de inschrijving al een wervingscampagne, waarbij winnaar van de Misset Hotel Personality Award 2014 Camille Oostwegel en general manager Mathilde van der Weerd van Postillion Deventer, winnaar van de Dutch Hotel Award 2014, kandidaten 'nomineerden' om mee te doen.

Daarbij hadden die drie genomineerden de keus: inschrijven voor de DHA of niet meedoen, maar dan wel een overnachting voor twee personen inclusief ontbijt ter beschikking stellen. De organisatie van DHA doneert die kamers aan een nader te bepalen goed doel. Ook mochten de genomineerden vervolgens zelf ook weer drie collega's nomineren middels een filmpje op hun Facebookpagina.

Big data

Het thema van DHA 2015 is 'kansen benutten met big data'. De digitalisering van de maatschappij zorgt dat enorme hoeveelheden aan data worden verzameld. Van alle data ter wereld is 90 procent pas de afgelopen twee jaar gecreëerd. Een schat aan informatie dus voor marketeers en ondernemers om een efficiëntere, gepersonaliseerde en zelfs geautomatiseerde customerjourney te realiseren.

Maar hoe gaat men hier in de praktijk mee om? Zijn ondernemers wel klaar voor big data? En hoe profiteert de consument daarvan? Hoe kun je zorgen dat je hotel de stijgende hoeveelheid aan gegevens van gasten, collega's, leveranciers of andere betrokkenen en systemen zodanig kan gebruiken dat het resulteert in een verbetering van service en kwaliteit alsmede een besparing in tijd en geld.

'Kansen benutten met big data betekent dat een hotelier niet enkel gegevens weet te verzamelen, maar ook de maximale waarde er uit weet te halen', aldus de organisatie van DHA. 'Het mt weet continue wat de klant wil, wat hij van de dienstverlening vindt en gebruikt dit om de optimale klantervaring te bewerkstelligen. Het team is hiermee in staat om vernieuwing in de bedrijfsvoering van het hotel te realiseren en de concurrentiepositie te vergroten.'

Op de site van Dutch Hotel Award staat meer info en het aanmeldformulier.

Hotel Management Diner

Net als vorig jaar wordt de DHA uitgereikt op het Hotel Management Diner (HMD) dat Misset Horeca samen met Trust Hospitality – de partij achter DHA – organiseert. Ook als u niet deelneemt aan de DHA, kunt u aanschuiven bij dat diner – mits u wel deel uitmaakt van het mt van een Nederlands hotel.

Ook wordt daar weer de Misset Hotel Personality Award uitgereikt aan iemand die zijn sporen heeft verdiend in de Nederlandse hotellerie. Als spreker treedt onder meer Ewout Hogendoorn op, die zijn jaarlijkse Hosta rapport zal presenteren tijdens het diner.

Kijk hier voor meer info over het HMD.