Starwood Hotels lanceert nieuw merk: Tribute Portfolio

Starwood Hotels lanceert nieuw merk: Tribute Portfolio

Starwood lanceert met het Tribute Portfolio haar tiende merk. Het is gericht op onafhankelijke hotels in het luxe segment, viersterren in de oude sterclassificatie. De eerste vijf openen in de VS.

Tribute Portfolio is het tweede merk voor onafhankelijke hotels en vormt een aanvulling net onder The Luxury Collection. Het betreft een hard brand maar heeft wel als motto ‘Stay independent’ en Starwood zegt dat er minimale merk-specifieke eisen zijn.

‘Wij denken dat Tribute Portfolio enthousiast zal worden ontvangen door eigenaars van luxe hotels die veel waarde hechten aan hun onafhankelijkheid, maar toch willen profiteren van ons distributienetwerk, lovalty-programma en verkoopplatform’, aldus Adam Aron, Chief Executive Officer van Starwood.

Meer dan 100 in 2020
Het eerste hotel dat onder de nieuwe vlag opereert is Royal Palm South Beach Miami, binnenkort volgen nog vier andere hotels in de VS. Starwood verwacht in 2020 meer dan 100 Tribute Portfolio-hotels te beschikken

Aanvankelijk ligt de focus voor de groei van het nieuwe merk op Noord-Amerika en Europa, Aaron gaat er vanuit dat binnen een jaar op meer continenten Tribute Portfolio-hotels zijn.

Mogelijkheden
‘Bijna 50 procent van alle hotels in het luxesegment in de VS is onafhankelijk en 60 procent van de viersterrenhotels wereldwijd is niet verbonden aan een hotelketen. Hier liggen enorme mogelijkheden voor Starwood om het Tribute Portfolio te laten groeien’, aldus Dave Marr, Senior Vice President van Brand Management voor Noord-Amerika en Global Brand Leader voor het Tribute Portfolio.

De hotels in het Tribute Portfolio zullen te vinden zijn op bestemmingen en in markten waar veel leden vna Starwoods loyalty-programma SPG naartoe reizen, maar waar Starwood op dit moment nog niet of nauwelijks aanwezig is.