nieuws

La Bergère Group introduceert tegendraads hotel Kaboom

Hotel

‘Als de crisis ons één ding heeft geleerd, is het wel dat er een nieuw soort reiziger is opgestaan. Ook zakelijk. Eentje die nog steeds in is voor citytrips en nieuwe dingen ontdekken, maar dan wel tegen minimale prijzen en met maximaal comfort, zonder overbodige franje. Het antwoord daarop is Kaboom Hotel Maastricht. De kamers zijn ontdaan van alle zaken die de reiziger toch niet gebruikt. Maar bed, douche en hotelfaciliteiten bieden maximaal comfort en luxegevoel’, stelt Rino Soeters, directeur van Kaboom, de nieuwste loot aan de stam van La Bergère Group (LBG).

La Bergère Group introduceert tegendraads hotel Kaboom

‘De nieuwe reiziger maakt zijn eigen verantwoorde keuzen, wil niet betalen voor de dingen die hij toch niet gebruikt, maar wil wel worden verrast. Daarvoor hebben wij gezorgd’, zegt Soeters.

De kamers van Kaboom zijn ‘lean & mean’, maar wel met een groot luxe Auping-bed, een Grohe-regendouche en een extra large LG-breedbeeld-tv. Overal is gratis razendsnelle wifi. De verrassing zit in het zeer opvallende iconische behang met damastpatroon, de creatieve manier van omgaan met licht en de bijzondere materialen. De gast heeft de mogelijkheid om bij een van de horecapartners te ontbijten.

Familie/groepskamers
Het hotel heeft liefst twee unieke loungedakterrassen. De prijzen van een tweepersoonskamer beginnen al bij €39 per nacht. Een ander belangrijk nieuw item: Kaboom heeft familiekamers tot zes personen. Soeters: ‘Ook dat zien we als een groeiende behoefte; steeds meer groepen bezoeken Maastricht. Van gezinnen met kinderen tot internationale studenten met hun ouders die op zoek zijn naar een studentenkamer.’

Rino Soeters
Soeters studeert in 2000 af aan de hotelschool. Na een korte tussenstop bij Apple Park-hotel en hotel Derlon begint hij in 2001 bij het toenmalige Designhotel La Bergère. Onder directeur Paul Rinkens leert hij niet alleen het hotelvak door en door, maar ook een ‘andere’ manier van denken, waarbij gastvrijheid absoluut in het DNA verankerd zit. In 2007 wordt Designhotel La Bergère verkocht en gaat Soeters zelfstandig verder met Hip Hotel St. Martenslane (nu Craft Hotel St. Martenslane), dat al in 2004 binnen de groep ontwikkeld is. Hij bouwt de groep verder uit met onder andere de hotels Qbic Amsterdam (2007) en Townhouse Maastricht (2009). Daarnaast zijn er nog long- en shortstay- appartementen in Maastricht. Allemaal concepten met hun eigen onderscheidende signatuur.

‘Kaboom staat voor de clash, de bang, de controverse. Je zou het een hotel in de klassieke zin van het woord kunnen noemen, maar dan met een moderne twist. Het is een ‘state of mind’. Een boetiekhotel, maar door de schaalgrootte (63 kamers) en de uitvoering ook weer niet. Er is warmte en sfeer. Het past in geen enkele categorie’, aldus Soeters. ‘Dat maakt het juist interessant. Het was er nog niet en daarom past het ook binnen het innovatieve karakter van Maastricht en LBG. Het ligt tegenover het station, een plaats die transitie uitademt. Het stadsdeel Wyck als ‘lounge’, volop in ontwikkeling, met zijn nog veelal particuliere winkels, cafés, restaurants, galeries et cetera. En de brede avenueachtige straten die grandeur uitstralen.’

Sociale betrokkenheid
Kaboom creëert ongeveer 20 arbeidsplaatsen, onder andere voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. LBG maakt veel gebruik van lokale partners. Zo ook bij Kaboom. toeleveranciers worden altijd in de directe nabijheid gezocht.  Daarom ook twee aparte foodconcepten op de benedenverdieping, die door derden worden geëxploiteerd. Ook dat levert nog eens zo’n 35 arbeidsplaatsen op.

Uitrol naar andere steden
De spin-off voor Wyck zal zeker bijdragen aan een verder economische groei. De toekomst is uitdagend. Want, zo stelt Soeters: ‘Kaboom is een concept dat perfect uitgerold kan worden naar andere steden die op een innovatieve wijze in ontwikkeling zijn vanuit historisch perspectief naar de toekomst. Echter, eerst Kaboom Maastricht tot een succes maken. Daar gaat nu alle tijd en energie in zitten.’

Reageer op dit artikel